fallback

Проф. Симеон Ананиев: Докога политическото ръководство ще налива средства в БДЖ?

Ако държавната железница изчезне, няма да има транспортен проблем, посочи експертът от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт

16:39 | 01.09.20 г. 1

„Чисто икономически, ако някой от кредиторите реши да постави БДЖ в несъстоятелност няма да има проблем. Активите не могат да покрият 60% от задълженията“, посочи той.

Проф. Ананиев смята, че ситуацията в българските железници не се различава от тази в други държавни предприятия. Според него държавната железница изостава като технология и визия поне с 20 години.

"През първото полугодие са превозени 3,7 млн. тона товари, което е само с 15 хиляди по-малко спрямо същия период от миналата година. За сравнение, имало е и години, когато железницата е превозвала 70 млн. тона, като през последните години се задържа в диапазона 10 – 12 млн. тона товари годишно", отбеляза експертът.

Той съобщи, че на пазара има 13 железопътни превозвачи, от които 6-7 са активни.

„Наблюдава се едно сегментиране на пазара, като себестойността на превозите в държавното предприятие БДЖ и разходите не могат да бъдат покрити от приходите“, пресмята проф. Ананиев.

Според него причините за ситуацията в държавната железница се изразяват в липсата на гъвкавост и търговска политика, и по-ефективното изпълнения по веригата на доставки от частните превозвачи.

„Ако БДЖ изчезне, това няма да се превърне в транспортен проблем. Въпрос на време е докога политическото ръководство ще налива средства в БДЖ“, риторично попита експертът.

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:52 | 11.09.22 г.
fallback